Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2016

Ολες οι εξελίξεις στα τρένα της Ελλάδας

Ολες οι εξελίξεις στα τρένα της Ελλάδας
Σημαντικά στοιχεία δημοσιοποίησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την επίσκεψή του στα κεντρικά γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων και των συνδυασμένων μεταφορών, «θα αξιοποιήσει τη θέση της χώρας μας, αναβαθμίζοντας τη γεωπολιτική της σημασία.»
Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε λεπτομερώς στον προγραμματισμό των υφιστάμενων έργων όσο και των δημοπρατήσεων που θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2017. Μίλησε επίσης για τις  προτάσεις έργων συνδυασμένων μεταφορών που κατέθεσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, στο επενδυτικό Portal της Κομισιόν προς εξεύρεση χρηματοδότησης (πακέτο Γιουνκέρ). Και τέλος, αναφέρθηκε στις δράσεις εξωστρέφειας που επιχειρεί η ΕΡΓΟΣΕ, στο πλαίσιο της νέας αναπτυξιακής πολιτικής που έχει σχεδιάσει.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης  πραγματοποιήθηκε ενημέρωση του υπουργού από τον πρόεδρο της εταιρςίας Χρήστο Δουκάκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο, Θάνο Βούρδα, σχετικά με την πορεία των έργων που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ αλλά και σε σχέση με την πορεία της ίδιας της εταιρίας.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση του υπουργού με τις Διοικήσεις όλων των σιδηροδρομικών φορέων (OΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΓΑΙΑΟΣΕ). 
«Έχει ολοκληρωθεί το έργο στο Θριάσιο, ο σταθμός εκφόρτωσης και φόρτωσης. Μένουν μόνο οι δοκιμές που θα γίνουν το πρώτο δίμηνο του νέου έτους. Μη το μπερδέψετε με το logistic center που τρέχει ο διαγωνισμός από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Αυτό είναι η σιδηροδρομική υποδομή στο μεγάλο οικόπεδο, εντός εισαγωγικών, της ΟΣΕ, που συμπληρώνει την βασική σιδηροδρομική υποδομή που πρέπει να υπάρχει και τη βασική υποδομή για να λειτουργήσει το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο και στο πλαίσιο του να τρέξουν τα έργα του σιδηροδρόμου, πλέον θα περιλαμβάνονται και όλα τα εμπορευματικά κέντρα που σχετίζονται κυρίως με τα λιμάνια της χώρας.
Και συγκεκριμένα προτεραιότητα έχει το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλίας.
Τα εμπορευματικά κέντρα θα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες που έχει η κάθε περιοχή και στη δυνατότητα που έχει το κάθε λιμάνι από αυτά που θα συνδεθούν,» επισήμανε ο υπουργός.
Αναφορικά με το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, είπε ότι «στο τέλος του 2017 ολοκληρώνεται. Στις αρχές του χρόνου θα γίνει ο διαγωνισμός για το ίδιο έργο της Ηλεκτροκίνησης. Θα έχουμε το έργο που θα συνδέει τη Ροδοδάφνη με τον Ψαθόπυργο και θα ολοκληρωθεί τέλος του 2017 σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο διαγωνισμός για τον Ψαθόπυργο – Ρίο.» 
Για το μείζον ζήτημα της σύνδεσης με την Πάτρα, είπε ότι «μένει μια σύσκεψη με τους φορείς της Πάτρας για να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και να προχωρήσει το έργο Ρίο – Πάτρα και η σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας. Δε γίνεται σήμερα να έχουμε έναν σχεδιασμό που θα κόβει τις αστικές περιοχές ή πόλεις σαν την Πάτρα στα δύο. Επομένως θα βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και οικονομικά. Δεν έχουμε δυστυχώς τη δυνατότητα και το χρόνο, γιατί πρέπει να κλείσει το έργο, να δαπανήσουμε μερικά δισεκατομμύρια για να κάνουμε μια βαριά υποδομή υπόγεια μέχρι το λιμάνι.
Από την άλλη πλευρά, δε θα πάμε και στη λογική ότι περνάει ο σιδηρόδρομος μέσα από την Πάτρα και χωρίζει την πόλη στα δύο. Πιστεύω ότι υπάρχουν οι τεχνικές λύσεις και προσεγγίσεις, τις έχει δει και ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ αναλυτικά, θα γίνει μία ουσιαστική διαβούλευση με το Δήμο Πατρέων και με τους φορείς της πόλης και θα καταλήξουμε πιστεύω από κοινού στη βέλτιστη λύση για τα δεδομένα που έχουμε σήμερα.
Το βέβαιο είναι ότι δε θα αιφνιδιάσουμε ούτε το Δήμο Πατρέων, ούτε τους φορείς της πόλης λαμβάνοντας μονομερείς αποφάσεις από την πλευρά του Υπουργείου ή των φορέων όπως η ΕΡΓΟΣΕ και ο ΟΣΕ.»
Για το σιδηροδρομικό τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι «τελειώνει τον Ιούνιο του 2017 το μέρος της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι το Λιανοκλάδι και την άνοιξη του 2018 ολοκληρώνεται μέχρι το Δομοκό. Και βέβαια θα έχουμε ολοκληρωμένη και τη Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.»
Εξάλλου, σχετικά με την ολοκλήρωση του Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, τόνισε ότι «είναι ένα ώριμο έργο. Διαπραγματευόμαστε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να έχουμε χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί. Και όπως γνωρίζετε, υπάρχουν τέσσερα έργα στο πακέτο Γιούνκερ για τη σιδηροδρομική Εγνατία και βέβαια τρέχει και το τμήμα Αλεξανδρούπολη  – Ορμένιο και η ηλεκτροκίνησή του.»
Ο υπουργός μίλησε και για τα τουριστικά τρένα και συγκεκριμένα είπε«πλέον μπορούμε σε όλη τη χώρα να χρησιμοποιήσουμε τις παλιές γραμμές και να επανενταχθούν τουριστικά δρομολόγια στο Πήλιο, στα Καλάβρυτα, ο Οδοντωτός και μεταξύ Κατάκολου και Ολυμπίας που μπορεί να βοηθήσει τοπικά τον τουρισμό κυρίως από τα πλοία που φτάνουν στο Κατάκολο.»
Αναφορικά με τις αστικές μεταφορές, και τον προαστιακό στο Κορωπί και στο Λαύριο, είπε ότι «αρχές του χρόνου θα εγκριθεί η χρηματοδότηση της μελέτης για να το ωριμάσουμε. Θα έχουμε περίπου 9 με 11 μήνες για την ολοκλήρωσή της, προκειμένου να δημοπρατηθεί αυτό το έργο. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για το λεκανοπέδιο να συνδεθεί το Λαύριο με το αεροδρόμιο και η Ραφήνα επίσης με το αεροδρόμιο. Και επομένως και με το κέντρο της πόλης.»
Για τον προαστιακό στη Θεσσαλονίκη επισήμανε ότι «έχουμε δυο έργα. Το ένα είναι ο δυτικός προαστιακός, έχει γίνει σύσκεψη της ΕΡΓΟΣΕ με τους δήμους για τη μελέτη, έχουν καθοριστεί και έχουν συμφωνηθεί πολλές λεπτομέρειες για να προχωρήσει το έργο, όπως και η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, αλλά και οι μετακινήσεις μέσα στο λιμάνι, εμπορευμάτων και πολλών χρήσεων που μπορούμε να έχουμε.»
Εξάλλου, σε άλλα σημεία είπε ότι «ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση στο σταθμό Λαρίσης μέχρι τις 15 Ιανουαρίου και μέχρι το τέλος Μαΐου μέχρι τον Πειραιά, οπότε θα είμαστε έτοιμοι να βγάλουμε σε διαγωνισμό τη δεύτερη φάση που είναι η υπογειοποίηση των οδικών συνδέσεων Σταθμών Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που μας ταλαιπωρούν πάρα πολλά χρόνια. Επίσης θα δοθεί προτεραιότητα στη σύνδεση της Λιβαδειάς και ενδιάμεσων σταθμών με την Αθήνα, προκειμένου να υπάρχουν οι διευκολύνσεις στους κατοίκους που μένουν στη Βοιωτία και στη Λιβαδειά και εργάζονται στο λεκανοπέδιο. Με την ολοκλήρωση του Αθήνα – Θεσσαλονίκη μένει ένα κομμάτι του σιδηροδρόμου στα Τέμπη αν θυμάμαι καλά, στην παλιά χάραξη και στον Μπράλο και σε όλα τα υπόλοιπα. Αυτά τα τμήματα του σιδηροδρόμου δεν είναι για να ξηλώσουμε τις γραμμές και να αχρηστευτούν. Ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν για τοπικούς σιδηροδρόμους, τουριστικού χαρακτήρα.»
 Καταλήγοντας, για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, είπε ότι «ο Προαστιακός και ο Σιδηρόδρομος θα επεκτείνουν με νέο διαγωνισμό το έργο στο σύνολό του. Δεν θα λειτουργήσει από 1η Ιανουαρίου το ηλεκτρονικό εισιτήριο αν και μπορούσε να λειτουργήσει σε μέρος των αστικών συγκοινωνιών, κυρίως στα λεωφορεία. Γίνεται  μια προσπάθεια να λειτουργήσει πολύ νωρίτερα από τότε που προβλεπόταν στο σύνολο των αστικών συγκοινωνιών και να υπάρχει κι ένα διάστημα διπλής εφαρμογής, δηλαδή και του σημερινού συστήματος και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για να μπορούν να το συνηθίσουν οι πολίτες, να εκπαιδευτούν, να ενημερωθούν, να μην έχουμε ανθρώπους που έχουν εισιτήρια στην κατοχή τους και δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν, να εκπαιδευτεί το προσωπικό.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου